חדשות - השתתפות בצער משפחת סגל על מותו של חברנו היקר ברונו סגל ז"ל

17.11.2024  השתתפות בצער משפחת סגל על מותו של חברנו היקר ברונו סגל ז"ל


01.10.2024  אמיל קויפמן - הנשיא החדש של EUREL לתקופה 2024-2025

אמיל קויפמן קיבל את הנישיאות של EUREL במסגרת הישיבה השנתית של הארגון, בווינה, בספטמבר השנה.


ל-EUREL, הוועידה הבינלאומית של האגודות הלאומיות של מהנדסי חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיית מידע באירופה, שבסיסה בבריסל, יש נשיא חדש לשנת 2024/25: אמיל קויפמן, נשיא ומייסד שותף של התאגדות מהנדסי החשמל, האלקטרוניקה והאנרגיה בישראל – SEEEI. אמיל כבר נבחר באסיפה הכללית של EUREL בלובליאנה בשנה שעברה, וכעת הוא מקבל, בהתאם לתקנון הארגון,  את תפקיד נשיא EUREL לשנה אחת. לראשונה בו במהלך היסטוריה של 50 שנה, יגיע נשיא ה-EUREL מישראל.

אמיל קויפמן קיבל את נשיאות EUREL מפרופ' ד"ר ברנהרד יאקובי - האגודה האוסטרית לאלקטרוטכניקה (OVE). עבור אמיל קויפמן, זהו כבוד מיוחד להיות הנשיא הישראלי הראשון של  EUREL: ״לאחר שהקמנו את SEEEI בישראל, היה לנו חשוב במיוחד להקים רשת עולמית של חברים. EUREL, השכנה מאירופה, היה כמובן אחת מנקודות המגע הראשונות שלנו. בשיתוף פעולה עם המהנדסים ב- EUREL, אנחנו יכולים להתמודד טוב יותר עם האתגרים העומדים לפנינו בעולם יותר ויותר טכנולוגי, יחד עם  EUREL,  גם אנחנו נלחמים לייצר יותר מומחים מאומנים היטב - במיוחד נשים בתחומי הנדסת חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיית מידע".
אמיל קויפמן הודיע ​​כי יציע מספר הצעות לפעילויות משותפות במהלך שנת נשיאותו של EUREL. קודם כל הוא רוצה לחזק את שיתוף הפעולה וחילופי הניסיון להכשרת אנשי הנדסה למעבר לעולם החשמל המודרני 

תוך התמקדות בהתמחות. יתר על כן, הנשיא קויפמן רוצה להקים קבוצות עבודה נוספות בתוך EUREL, להכנת ניירות עמדה בנושאים אקטואליים כגון:

"Microgrid and Net Zero Energy Buildings”, “Energy Storage in the Grid of the Future”, “Clean Transportation Systems”, “Contribution of energy sector to greenhouse gas emission and climate change”, "Cyber security for critical infrastructures" and "EMP threat to power grid".


ב
נוסף לתוכנית עבודה שנתית שאפתנית מאוד זו, אמיל קויפמן ביקש מיו"ר מועצת המנהלים של EUREL, Markus B. Jaeger (VDE, גרמניה), להוביל צוות משותף "EUREL 2030" המוקדש באופן בלעדי לעתיד של EUREL. אמיל קויפמן: "מאז הצטרפותו ל-EUREL כיו"ר הדירקטוריון בסתיו 2019, מרקוס ב' ייגר קיבל החלטות יוצאות דופן לעתיד המוצלח של הארגון וגם מילא אותן בחיים ובתוכן. הוא ביצע מודרניזציה של EUREL, שילב עוד מהנדסים צעירים - גברים ונשים - וקידם את תוכן העבודה".

 

על אמיל קויפמן

אמיל קויפמן, בן 76, נולד במולדובה, לשעבר חלק מברית המועצות. סיים תואר שני בהנדסת חשמל בשנת 1970. לאחר סיום לימודיו עבד כמתכנן ומנהל פרויקטים בתחום הנדסת החשמל. בשנת 1980 עלה לישראל עם משפחתו ובשנת 1981 החל לעבוד בחברת החשמל. אמיל קויפמן הינו בעל ניסיון רב של למעלה מ-20 שנה בתכנון וניהול ריבוי פרויקטים בתחום רשתות החשמל בישראל. הוא היה אחראי על תכנון והקמת קווי הולכה של 161 קילו וולט ו-400 קילו וולט בחברה. בשנים 2014-2001 היה מנהל חטיבת המונים הארצית של חברת החשמל. אמיל קויפמן פרש ב-2014 מחברת החשמל והמשיך לעבוד כיועץ עצמאי. אמיל קויפמן מתגורר בתל אביב. הוא נשוי ואב לשני ילדים. אשתו רופאה, הבת עורכת דין, וגם הבן רופא. אמיל קויפמן הוא ממייסדי ההתאגדות למהנדסי חשמל, אלקטרוניקה ואנרגיה בישראל (SEEEI),  היו"ר והנשיא הראשון של החברה מאז 2018.

 על  EUREL

EUREL הינה ועידת האגודות הלאומיות של מהנדסי חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיית מידע באירופה, היא ארגון ללא מטרות רווח שמרכזו בבריסל שבבלגיה. EUREL נוסדה בשוויץ בשנת 1972. מטרותיה של EUREL הן להקל על חילופי המידע ולטפח הפצה רחבה יותר של ידע מדעי, טכני וקשור רלוונטי להנדסת חשמל וכן סטנדרטיזציה בתחום הנדסת החשמל. בדרך זו תורמת EUREL לקידום הידע המדעי והטכני לטובת שניהם: המקצוע והציבור שהוא משרת. יו"ר EUREL מרקוס ב' ייגר: "אירופה, העולם כולו והדורות הנוכחיים והבאים של בני אדם מתמודדים עם אתגרי אנרגיה, אקלים ומדיניות ביטחונית משמעותיים. מהנדסי חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיות מידע יכולים וחייבים לתרום תרומה חשובה ליציבות באירופה ובעולם עם הידע שלהם. EUREL רואה את עצמה כקול החזק של מהנדסי חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיית מידע אירופיים".

אודות SEEEI - התאגדות מהנדסי החשמל, האלקטרוניקה ואנרגיה בישראל

   SEEEI -  התאגדות מהנדסי החשמל, האלקטרוניקה והאנרגיה בישראל , הוקמה כגוף עצמאי בשנת 2002.   SEEEIמייצגת את קהילת מהנדסי החשמל, האנרגיה והמיזוג בישראל. האגודה כוללת 5,100 חברים מ-750 חברות, תעשיות, מוסדות אקדמיים ומשרדי ממשלה, כולל 42 חברים תאגידיים. בין חברי ההתאגדות, 160 בעלי תואר דוקטור ו-250 סטודנטים. האגודה מקיימת יותר מ-120 פעילויות מקצועיות בשנה, לרבות כנסים, ימי עיון, קורסים, סדנאות, מפגשים וסיורים מקצועיים, בהם רשומות נגד ההשתתפות כ-8000 משתתפים. מאז 2011, SEEEI הינה חברה ב- EUREL.

01.10.2024  ברכות לחברנו סרג׳יו הולינגר, על בחירתו כחבר בוועד המנהל של EUREL

בישיבתה השנתית, האסיפה הכללית של EUREL בחרה בפה אחד את חברנו , המהנדס סרג׳ו הולינגר, כחבר בועד המנהל של EUREL. 


בחירה רגילה של שלושה מתוך ששת החברים בוועד הפועל של EUREL (ExCo)

שינוי בוועד הפועל של EUREL כבר ניכר לפני חודשים. שלושת החברים הוותיקים מרקוס בורגר (Electrosuisse, שוויץ וחבר מועצת המנהלים של EUREL), יאן דניאלסון (SER, שבדיה) וחורחה ליקה (Ordem Dos Engenheiros, פורטוגל) פורשים במדינות מולדתם. הם גם רוצים לפנות את הדרך לדור הבא ב-EUREL. עם פרופ' ד"ר ג'ורג'יאנה דונקה (AIEE, רומניה), אישה נבחרה ל-ExCo בפעם הראשונה מזה זמן רב. בנוסף, סרג'יו הולינגר (SEEEI, ישראל) ומרסל סטוקלי (Electrosuisse, שוויץ) חברים כעת ב-ExCo. סטוקלי גם עלתה לדירקטוריון. בנוסף, נבחר ארקדיוש יורצ'קייביץ' ליושב ראש ה-ExCo החדש. כל הבחירות היו פה אחד.

..  ייצור החשמל: אירופה עם שני כיוונים.

כן, אירופה עם שני כיוונים. פינלנד משיקה את הכור הגדול ביותר באירופה, בעוד שגרמניה סוגרת את הברז הגרעיני סופית
דיונים על הבטיחות והקיימות של שימוש באנרגיה גרעינית הם בני עשרות שנים באירופה. 


דיונים על הבטיחות והקיימות השימוש באנרגיה גרעינית הם בני עשרות שנים באירופה. עם זאת, רגע כמו זה שאנו חיים בו בימים אלה, בו אנו רואים את תוצאות המדיניות שמבצעים שני המחנות - בעד ואנטי אנרגיה גרעינית, נדיר יותר.

 ליתר דיוק, בעוד שגרמניה מסיימת עידן על ידי סגירה לצמיתות של 3 תחנות הכוח הגרעיניות האחרונות במדינה, פינלנד מפעילה את הכור הגרעיני הגדול ביותר באירופה, עם קיבולת נטו של 1... GW.

 הכור הגרעיני Olkiluoto 3 (OL3)  הופעל באיחור והחל לייצר תפוקה סדירה ביום לפני כשבועיים, והוא הגביר את הביטחון האנרגטי של פינלנד שנשארה ללא גז ואנרגיה רוסיים כבר במאי 2022.

 גרמניה: "להתראות לאנרגיה גרעינית! להתראות למדיניות אנרגיה לא בטוחה"

בניגוד לפינלנד, האפשרות של גרמניה היא לסגור את תחנות הכוח הגרעיניות האחרונות שעדיין פועלות, בעוד שבדיה, צרפת, בריטניה, רומניה או פולין מתכננות פרויקטים חדשים לייצור אנרגיה גרעינית, כך מדווחים סוכנויות-BBC ורויטרס
המחוקקים הגרמנים חלוקים ביניהם בנוגע לסגירת תחנות הכוח הגרעיניות האחרונות. שעות לפני ששלושת המפעלים הגרעיניים הנותרים של גרמניה היו מושבתים, כמה מחוקקים משמאל ומרכז שמאל, כמו גם פעילים סביבתיים, בירכו על המהלך, בעוד שפוליטיקאים שמרניים ובעלי אוריינטציה שוק הזהירו מפני סיכונים לביטחון האנרגיה של המדינה.
בגרמניה היו עדיין רק שלושה כורים פעילים: Isar 2 בבוואריה, Emsland בסקסוניה התחתונה ו-Neckarwestheim 2 בבאדן-וירטמברג. סגירתם הייתה אמורה להתבצע לפני מספר חודשים, אך נדחתה בשל משבר האנרגיה בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מדווחת דויטשה וולה.
מאז 2003, גרמניה סגרה 16 ​​כורים.
קבוצת הפרלמנט הסוציאל-דמוקרטית (SPD) של הקנצלר אולף שולץ הודיעה בטוויטר: "להתראות כוח גרעיני! להתראות למדיניות אנרגיה לא בטוחה, לא נקייה ולא חסכונית".
מצד שני, מהמפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP) בעלת אוריינטציה כלכלית, שנמצאת בקואליציה עם ה-SPD והירוקים, הם לא מרוצים מהמהלך. מנהיג המפלגה כריסטיאן לינדנר, שהוא שר האוצר של גרמניה, צייץ כי בעוד שהעתיד הוא אנרגיה מתחדשת, "בינתיים, עלינו להבטיח את האספקה ​​שלנו עד שתהיה לנו מספיק קיבולת". לינדנר אמר שאם יתבקש הוא ישאיר את שלושת המפעלים הגרעיניים האחרונים "במילואים"
פוליטיקאים שמרנים באופוזיציה התאכזבו גם הם, כולל מרקוס סודר, ראש ממשלת בוואריה הדרומית, שאמר לפוקוס אונליין ביום חמישי כי החלטת ממשלת הקואליציה היא "אידיאולוגית בלבד", והוסיף כי זו "טעות חמורה לנטוש גרעיני אנרגיה בשעה הרגע". זמן". מפלגתו, האיחוד הנוצרי-חברתי (CSU), מדברת על "יום שחור לאזרחים, לתעשייה ולהגנה על האקלים בגרמניה".

 פינלנד - "ייצור Olkiluoto 3 מייצב את מחיר החשמל"

 מפעילת OL3 Teollisuuden Voima (TVO), שנמצאת בבעלות החברה הפינית Fortum וקונסורציום של חברות אנרגיה ותעשייה, אמרה כי היחידה צפויה לענות על כ-14% מהביקוש לחשמל של פינלנד, ולהפחית את הצורך ביבוא משוודיה ומנורווגיה, כותב רויטרס.
הכור החדש צפוי לייצר לפחות 60 שנה, אמר TVO בהצהרה ביום ראשון, לאחר השלמת המעבר מבדיקה לייצור רגיל.

"הייצור של Olkiluoto 3 מייצב את מחיר החשמל וממלא תפקיד חשוב במעבר הירוק הפיני", אמר מנכ"ל TVO, Jarmo Tanhua, בהצהרה.
בניית הכור בנפח 1.6 ג'יגה וואט (GW), תחנת הכוח הגרעינית החדשה הראשונה בפינלנד מזה יותר מארבעה עשורים והראשונה באירופה מזה 16 שנים, החלה בשנת 2005. המפעל היה אמור להיפתח במקור ארבע שנים לאחר מכן, ב-2009, אך התהליך נפגע  בגלל בעיות טכניות.

מקור: https://www.powermag.com/

14.05.2023  ומה קורה בתחום ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים באיחוד האירופי

ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים באיחוד האירופי עלה, במונחים אבסולוטיים, בכמעט 5% מ-2020 עד 2021, אך גם הצריכה הגולמית של החשמל עלתה, בעיקר בעקבות התאוששות המשק לאחר הסרת ההגבלות, הנתונים שפורסמו בתחילת השנה על ידי משרד הסטטיסטיקה האירופי (Eurostat).


כתוצאה מכך, באיחוד האירופי חלקם של מקורות אנרגיה מתחדשים בצריכת החשמל הגולמית גדל רק ב-0.1 נקודות אחוז (עמ'), מ-37.4% ב-2020 ל-37.5% ב-2021.

אנרגיית רוח ואנרגיה הידרואלקטרית היוו יותר משני שלישים מסך החשמל שהופק ממקורות מתחדשים (37% ו-32%, בהתאמה) , השליש הנותר מגיע מאנרגיה סולארית (15%), דלק ביולוגי מוצק (7%) ואנרגיה מתחדשת אחרת מקורות (8%). המקור שגדל הכי מהר היה אנרגיה סולארית, שבשנת 2008 ייצגה רק 1% מהחשמל שנצרך באיחוד האירופי.


א
ינפוגרפיקה: מקורות אנרגיה מתחדשים, %, האיחוד האירופי, 2021

שלושה רבעים מהחשמל באוסטריה ובשבדיה מגיע ממקורות מתחדשים

בשנת 2021, יותר משלושה רבעים מצריכת החשמל הגולמית באוסטריה (76.2%) ובשבדיה (75.7%) הופקה ממקורות מתחדשיםאחרי המדינות החברות באיחוד האירופי מופיעות דנמרק (62.6%), פורטוגל (58.4%), קרואטיה (53.5%), לטביה (51.3%), ספרד (45.9%), גרמניה (43.7%) ורומניה (42.4%).

חלק האנרגיה ממקורות מתחדשים בצריכת החשמל הגולמית, % לפי מדינה, האיחוד האירופי, 2021

בקוטב הנגדי, החלק הנמוך ביותר של חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים היה במלטה (9.7%), הונגריה (13.7%), לוקסמבורג (14.2%), צ'כיה (14.5%) וקפריסין (14.8%).

..  מפגשים און-ליין מוקלטים

חברי ההתאגדות שהם גולשים רשומים לאתר יכולים לצפות בהקלטות המפגשים ...


לאחרונה ההתאגדות יזמה קיום מפגשים און-ליין, באמצעות תכנת זום. חלק מהם הוקלטו.

ע"מ שתוכלו לצפות בהקלטות המגשים הקצועיים, יש לוודא קודם שאתם גולשים רשומים לאתר, ובתהליך ההרשמה, ציינתם שאתם חברי ההתאגדות ומסרתם את מס' זהות לצורך בדיקה.

באם אתם עדין לא רשומים לאתר, אזי יש לבצע זאת, ע"י מילוי טופס שנפתח ע"י לחיצה על הלינק שנמצא בהמשך לשאלה "עדין לא רשום לאתר?" שבמשבצת "כניסת גולש רשום" שבצד שמאל של העמוד (או ללחוץ כאן)

באם את/ה יודע/ת שאת/ה חבר/ה בהתאגדות, אזי במהלך הרשמה לאתר זו, יש למלא גם פרטים נוספים ע"מ לאפשר למערכת ביצוע אימות.

באם עדין לא חברים בהתאגדות, לרשותכם טופס בקשה להצטרפות להתאגדות (לחץ כאן)

בכל מקרה של בעיה, ניתן למלא את הטופס יצירת קשר ונשתדל לענות בהקדם.

כאמור, רק חברי ההתאגדות אשר שומרים על הקשר עם הארגון, (באמצעות תשלום סדיר של דמי חבר), יכולים להנות מצפיית ההקלטות בלינק שבהמשך.

באם אתם חברי ההתאגדות ורק אם נתתם למערכת האתר אפשרות לזהות אתכם, ע"י כניסה עם שם משתמש  (כתובת דוא"ל) וסיסמה,

לחיצה על הלינק שבהמשך תוביל אתכם לעמוד של הקלטות המפגשי אונליין (ZOOM):

  https://bit.ly/3ieA3d9

 

העמוד כולל רק את ההקלטות של השנה הנוכחית. ניתן להגיע להקלטות ישנות יותר ע"י לחיצה על הלינק הנמצא בסוף העמוד. 
צפיה מהנה!

 

 

 

 

 

02.04.2023  אפס פליטת CO2 עבור מכוניות וטנדרים חדשים בשנת 2035

ב-14 בפברואר אישר הפרלמנט האירופי את הפחתת פליטת ה-CO2 החדשה
יעדים למכוניות נוסעים חדשות ולכלי רכב מסחריים קלים, כחלק מחבילה "כשיר ל-55".
עם 340 הצבעות בעד, 279 נגד ו-21 נמנעים, חברי הפרלמנט אישרו את ההסכם שהושג עם המועצה על תקני ביצועי פליטת CO2 מתוקנים עבור מכוניות וטנדרים חדשים
בהתאם לשאיפות האקלים המוגברות של האיחוד האירופי.


החקיקה החדשה קובעת את הדרך לעבר אפס פליטת CO2 עבור מכוניות נוסעים חדשות וכלי רכב מסחריים קלים בשנת 2035 (יעד כלל צי האיחוד האירופי להפחתת פליטת CO2 מיוצר על ידי מכוניות וטנדרים חדשים ב-100% בהשוואה ל-2021).
יעדי ביניים להפחתה פליטות לשנת 2030 נקבעים על 55% עבור מכוניות ו-50% עבור טנדרים.

אמצעים מרכזיים נוספים שנקבעו בתקנה:
• הנציבות תציג עד 2025 מתודולוגיה להערכת נתונים ולדווח עליהם בנושא פליטת CO2 לאורך כל מחזור החיים המלא של מכוניות וטנדרים הנמכרים בשוק האיחוד האירופי, מלווה בהצעות חקיקה במידת הצורך;
• עד דצמבר 2026, הנציבות תעקוב אחר הפער בין הפליטה ערכי הגבלה ונתוני צריכת הדלק והאנרגיה בעולם האמיתי, דווח על מתודולוגיה להתאמת פליטת CO2 הספציפית של היצרנים, ולהציע אמצעי מעקב מתאימים;
• יצרנים האחראים על היקפי ייצור קטנים בשנה קלנדרית (1,000 ל-10,000 מכוניות חדשות או 1,000 עד 22,000 טנדרים חדשים) עשויה לקבל חריגה עד
סוף 2035 (מי שרושמים פחות מ-1,000 כלי רכב חדשים בשנה ממשיכים להיות בפטור);
• מנגנון התמריצים הנוכחי של כלי רכב אפס ונמוך פליטות (ZLEV), אשר מתגמל יצרנים שמוכרים יותר רכבים כאלה (עם פליטות מאפס עד 50 גרם CO2/ק"מ, כגון רכבים חשמליים והיברידית פלאג-אין בעלת ביצועים טובים) עם יעדי הפחתת פליטת CO2 נמוכים יותר, יותאמו כדי לעמוד במכירות הצפויות. מ-2025 עד 2029, רף ZLEV נקבע על 25% למכירות של מכוניות חדשות, ו-17% לטנדרים חדשים, והחל משנת 2030 יוסר התמריץ;
• מדי שנתיים, החל מסוף 2025, תפרסם הנציבות דוח להעריך את ההתקדמות לקראת ניידות כביש אפס פליטה.

02.04.2023  EUREL - ארגון גג של ארגוני מהנדסי חשמל באירופה

EUREL, ועידת האגודות הלאומיות של מהנדסי חשמל באירופה, היא ארגון ללא מטרות רווח שהמטה שלו בבריסל (בלגיה) מורכב מ-12 איגודים לאומיים ב-11 מדינות באירופה הגדולה.


EUREL נוסדה בשוויץ בשנת 1972 בתור אמנת האגודות הלאומיות של מהנדסי חשמל של מערב אירופה לפני שהחלה את התרחבותה למרכז אירופה.

מטרותיו הן להקל על חילופי המידע ולטפח הפצה רחבה יותר של ידע מדעי, טכני ורלוונטי להנדסת חשמל וכן לסטנדרטיזציה בתחום הנדסת החשמל. בדרך זו תורמת EUREL לקידום הידע המדעי והטכני לטובת שניהם, המקצוע והציבור שהוא משרת.

בין היתר, EUREL מטפלת גם בסוגיות הנובעות מהמחסור הנוכחי במהנדסי ICT (שצפוי להגיע לרמה מדאיגה בשנים הקרובות) על ידי שיתוף פעולה עם סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים.

משרד המזכיר הכללי הממוקם בבריסל עוזר לחברי EUREL למקם את המומחיות שלהם ולהתחבר למוסדות האירופיים. זה גם יוצר גשר בין איגודי החברים שלו שיכולים להחליף שיטות עבודה מומלצות ולקבל השראה מעמיתים אירופאים.
התאגדות מהנדסי חשמל, אלקטרוניקה ואנרגיה בישראל חברה ב- EUREL כבר 10 שנים, ומשתתפת בפעילויותיה וגם יוזמת פעילויות, כפי שיזמה השנה הוובינר המשותף עם האיגוד הפורטוגלי, ושודר עבור כל החברות ב-EUREL.
ואלה החברות בארגון (לפרטים נוספים ראה אתר EUREL)

 

06.03.2024  ומה קורה בתחום אנרגית מימן?

מה מעניין אותנו המימן? האם הוא רק טרנד שיעבור, או שהמימן הוא באמת הדבר הבא בתחום האנרגיה הירוקה?

עדין ישנם מספיק מתנגדים לעצם רעיון השימוש במימן ליצירת אנרגיה לשימושים שונים. ואכן יש סיבות לכך, אבל ...


אבל לפני להיכנס לעצם הפומוס הטכני, כדאי לראות מדוע עצם הרעיון לשימוש במימן נכנס לתודעת הציבור כפיתרון פלא. אכן המימן יכול להיות ה"דלק" הירוק "פאר אקסלנס". מהחיבור של מימן לחמצן נוצר חום, וכמוצר נלווה: מים, ז"א שום דבר מזהם. החום משמש להפעלת תורבינות בתחנות כוח, אבל גם להפעלת גנרטורים שיוצרים אנרגיה חשמלית עם שימושים שונים. על השימוש במימן להפעלת קטרי רכבות כבר דיברנו בגיליון קודם של העלון שלנו (ראה)
אבל גם המתנגדים צודקים להתנגד, באם לוקחים בחשבון שתהליכי יצירת המימן . לפי צורת יצירתו המימן מתחלק למספר סוגים, ולהפרדה פשוטה, צורות אלה קבלו כשם "צבע"- באופן קונבנציונלי.
כך, סוגי מין הזולים הם :
מימן אפור (רוב הגדול של המימן שנוצר היום בעולם) נוצר בשיטת Steam Methane Reforming מגז טבעי. זאת שיטה בה המתאן מטופל בקיטור בלחץ של 3-25 בר (1bar  = 14.5 psi) בנוכחות זרז לייצור מימן, פחמן חד חמצני וכמות קטנה יחסית של פחמן דו חמצני . חידוש הקיטור הוא אנדו-תרמי - כלומר, יש לספק חום לתהליך כדי שהתגובה תתקדם/השיטה זו כרוכה ביצירת כמות גדולה של גזי חממה. 
המימן חום, שהואו מופק מפחם. התהליך נקרא גזיפיקציה של הפחם (Coal Gasification), דורש טמפרטורות גבוהות (ז"א אנרגית חום) ובתהליך נוצרים גם חנקן, מטאן, אבל גם פחמן חד ודו-חמצני, אשר משוחררים לאטמוספירה.
מימן שחור - דומה למימן חום, השוני הוא בסוג הפחם ממנו מופק המימן.
מימן כחול - מיוצר בתהליך דומה למימן אפור, רק שרוב הפמן דו-חמצני לא משוחרר לאטמוספירה, אלא נכלא ומוחדר ל"איחסון" מתחת לקרקע, במלכודות גיאולוגיותשל שדות נפט או שדות גז שנוצלו (CSS = Carbon Capture and Storage). בשיטה זו, עדין (או "רק" - תלוי בפרספקטיבה) 10% - 20% מפחמן הדו-חמצני לא נלכדים ונפלטים לאטמוספירה.
מימן ירוק - הוא המימן באמת נקי, כי הוא נוצר באמצעות אלקטרוליזת המים, כאשר החשמל מיוצר ממקורות אנרגיה מתחדשים (שמש, רוח, גלים, מפלי מים...). לצערנו, יצירת המימן הירוק הינה היקרה ביותר, ליצירת 1 קג של מימן ירוק דרושים 50 קו"ש של חשמל. לכן המימן הירוק מהווה כיום כאחוז אחד מסהכל השימוש במימן בעולם.
מימן ורוד: מיוצר גם כן בתהליך של אלקטרוליזת המים, רק שאנרגיה חשמלית מיוצרת בתחנות כח געריניות, כך שבעצם גם המימן הורוד הוא ידידותי לסביבה, בדומה למימן הירוק.
מימן הצהוב - מיוצר גם כן באלקטרוליזת המים, המקורות אנרגיה חשמלית הינם בעצם עירבוב של מקורות "ירוקים", בהתאם לזמינות מקורות ייצור החשמל.
מעיון על השיטות ייצור המימן, אפשר להבין שבאצם המימן יכול לשמש כשיטת אגירת אנרגיה חשמלית, אמנם לא זולה, אבל, בניגוד לסוללות לדוגמה, מאוד נקיה - אין צורך בנקיטת אמצעים מיוחדים לסילוק הפסולת של אגירה בסוללות, לפי הדוגמה דלעיל.
ומה הצפוי לעתיד:
על רכבות ממונעות במימן, כבר דיברנו. אבל לא רק. אפשר לדמיין רכבת החדשה לאילת, אשר עוצרת באיזה מקום בנגב ומתדלקת במימן מיוצר בתחנת כח סולרית. או רכבת משא שלוקחת את מיכלי מימן מאותו מפעל בנגב ומביא את הדלק הנקי למקומות אחרים בארץ כדי לתדלק תחנות לרכבים ממונעים במימן, או תחנות כח קטנות, מקומיות.
זאת, ועוד. 
להגיע למימן ירוק או צהוב עדין לא מספי כדאי, לכן קיימות חברות בעולם וחושבות לפתרונות אחרים. לדוגמה  EthosEnergy הבינלאומית מציעה פתרונות לתעשיית האנרגיה המאפשרת לערבב מימן עם גז טבעי ולהשתמש בתשתית הקיימת, לאחר התאמות המקטינות עלויות תפעול ותחזוקה, ומאריכות את מחזור החיים של הציוד במאות אחוזים תוך צימצום תביעתרגל הפחמנית.הלקוחות מפיקים כך ערך כלכלי, סביבתי וחברתי ןבטח משפרים את עמידתם ביעדים העיסקיים. 
על מימן יצירתו והשימוש בו עוד נשמע.

הרשמה להתאגדות צרו קשר
פברואר, 2025     כל האירועים
א ב ג ד ה ו ש
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28